Haberler

İHMAL VE İSTİSMARDAN KORUNMA VE MAHREMİYET EĞİTİMİ KONULU ÖĞRENCİ GRUP REHBERLİK ETKİNLİĞİ YAPILDI.

Okulumuz özel hedefleri arasında yer alan İhmal ve İstismardan Korunma özel hedefine yönelik, Rehberlik Servisi tarafından  5 Yaş grubu öğrencilerine yönelik Her bireyin özel alanı olduğu ve bireylerin özel alanlarına saygı duyulması gerektiğini farketme, mahremiyet eğitimi ve ihmal istismardan korunma ile  ilgili   sınıflarda grup rehberlik etkinliği   12.03.2024 -14.03.2024 tarihleri arasında tek oturum şeklinde sınıflar düzeyinde yapıldı.  Mahremiyet Eğitimi, İhmal ve İstismardan Korunma ile ilgili grup rehberlik etkinliği sınıflarda Rehber Öğretmen Tekmil ÖZDEMİR tarafından yapıldı. Yapılan etkinliğin ardından ihmal ve istismardan korunma hedefine yönelik bilmecelerin de içinde olduğu soruların öğrencilere yöneltildiği etkinlikte, öğrencilerde kendilerini üzen, kötü hissettiren ve can güvenliğini tehlikeye sokan bir durumda bağırarak hayır deme, hemen oradan uzaklaşma ve yaşanan olayı anne, baba, öğretmenine ve güvendiği bir yetişkine söylemesi gerektiği işlenerek farkındalık oluşturuldu. Yapılan çalışmaya: Toplam 91 öğrenci katıldı. Özel Alan, Özel Alana Saygı Mahremiyet Eğitimi Ve İhmal İstismardan Korunma ile ilgili Bilgilendirme  Etkinliğinde: ·         Özel ve Genel Alanlar (Özel ve genel eşyalar, mekanlar) ·         Ev okul ve sınıf ortamındaki özel ve genel mekanlar ·         Bireylerin özel alanlarına saygı duyulması ·         Bedenim bana ait bilinci ·         Bedenimizdeki özel bölgeler ·         İyi dokunuş ve kötü dokunuş (İyi dokunuşa ve kötü dokunuşa ait örnekler verilerek öğrencilerin bu davranışı fark etmesi sağlandı.) ·         Rahatsız eden dokunuşlara karşı yapılması gerekeni bilmesi ·         Rahatsız olduğu durumlarla karşılaştığında hayır diyebilmesi ·         Öğrendiği hayır deme, kaçma eylemini tehlikeli gördüğü kişilere karşı en hızlı şekilde, zorlanmadan, çekinmeden uygulayabilmesi ·         Karşılaştığı tehlikeli durumlarda bağır kaç ve söyle tekniğini kullanması. ·         Eba'dan mahremiyet eğitimi ile ilgili eğitici video izlettirilerek sohbet havasında öğrendikleri tekrar pekiştirildi ·         Öğrencilerde  kendilerini üzen, kötü hissettiren ve can güvenliğini tehlikeye sokan bir durumda bağırarak hayır deme, hemen oradan uzaklaşma ve yaşanan olayı anne, baba, öğretmenine ve güvendiği bir yetişkine söylemesi  gerektiği işlenerek farkındalık oluşturuldu.

Devamı

ÇOCUKLARI İHMAL VE İSTİSMARDAN KORUMA VE MAHREMİYET EĞİTİMİ VELİ SEMİNERİ

       Rehberlik Servisi tarafından 3 Yaş,  4 Yaş ve 5 Yaş grubu öğrenci velilerine  yönelik İhmal ve İstismardan Korunma ve Mahremiyet Eğitimi ile ilgili bilgilendirme semineri 22.03.2024  Cuma günü saat: 13:30’da  konferans salonunda gerçekleştirildi. Yapılan seminere: Toplam 17 veli katıldı. İhmal ve İstismardan Korunma ve Mahremiyet Eğitimi ile ilgili Bilgilendirme  Seminerinde:   ·         Neden Çocuk İhmali Ve İstismarı Semineri ? ·         Çocuk İhmali  Ne  Demektir? ·         İhmal Çeşitleri 1.      Fiziksel İhmal 2.      Eğitimsel İhmal 3.      Duygusal İhmal ·         Çocuk İhmalinin Sebepleri Neler Olabilir ·         İhmalin Çocuk Üzerindeki Etkileri ·         Çocuk  İstismarı  Ne  Demektir? ·         İstismar Çeşitleri Nelerdir ? 1. Fiziksel İstismar 2.Duygusal İstismar 3. Ekonomik İstismar ·         Cinsel İstismar Nedir ? ·         Cinsel İstismar İle İlgili Doğrular Ve Yanlışlar ·         Çocuğum cinsel istismara uğradı!Ne yapmam lazım? ·         Hayır Demeyi Çocuğunuza Öğretin ·         Mahremiyet Eğitimi Nedir.? ·         Çocukların Özel Alanının Farkına Varması ·         Çocuğun Anne Babayla Yatağının Ayrılması ·         "Tuvalette Benden Başkası Olmamalı" Bilinci ·         Odanıza İzin Alarak Girmesi Gerektiğini Öğretme; ·         Televizyondaki Sahneler; ·         "Soyunma Ve Giyinmede Yalnızlık" İlkesi ·         "İzin Verirsem Kabul Edilirsin" İlkesi ·         "Fiziksel Baskıya Direnme" Refleksi ·         Anne Ve Babaların Çocuk Ruh Sağlığını Korumak İçin Neler Yapabilecekleri İle İlgili  Velilere Bilgi Verildi.  

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ KÜLTÜREL ZENGİNLİKLERİMİZ(BARIŞ MANÇO,KELOĞLAN,NASREDDİN HOCA)

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Kültürel Zenginliklerimiz Etkinliği kapsamında Okulumuzda Nasreddin Hoca,Keloğlan,Barış Manço dramaları yapıldı.Ayrıca Çorum Yöresine özgü mateyallaerle kültürel köşe hazırlanarak bu köşede Velilerimizle Mantı,yaprak sarması yapılarak çocuklarımızla hem eğlendik hem öğrendik.

Devamı

2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA DA OKULUMUZDA BENİMLE KİTAP OKUR MUSUN? ADLI ETKİNLİĞİMİZ DEVAM EDİYOR.

Rehberlik Servisi ve Proje Hazırlama Ekibi İşbirliği ile Benimle Kitap Okur musun?Adlı faaliyet okulumuzda başlatıldı. 2023-2024 Eğitim- Öğretim yılında okulumuz da öğrencilerimizi kitaplarla buluşturmak ve kitap okuma sevgisini kazandırmak amacı ile benimle kitap okur musun? Adlı faaliyet başlatıldı.  Sene başında 25.09.2023-06.10.2023 tarihleri arasında yapılan sınıf veli toplantısında Benimle Kitap Okur Musun? Adlı Faaliyet ve uygulama süreci hakkında velilere bilgi verildi. Alınacak 3- 6 yaş nitelikli çocuk kitapları listesi e- twinning projesi olan 100 Güne 100 Kitap  Projesi  kapsamında uzman desteği alınarak oluşturulan  nitelikli kitap listesinden  kitaplar sınıf rehber öğretmenleri tarafından seçilerek oluşturuldu. Kitaplar temin edildikten sonra, her sınıf içinokuma çizelgesi hazırlanarak hangi öğrencinin  hangi kitabı aldığını takip etmek amacı ile hazırlanan Benimle Kitap Okur musun? Okuma çizelgesi formuna  işlendi. Her hafta cuma günü her öğrenciye bir kitap verilerek, kitap eve gönderildi. Eve gönderilen kitabın veli (anne veya baba) tarafından çocuğa okunarak çocuk hem ailesiyle kaliteli zaman geçirmiş hem kitaplarla tanışmış, hemde  sınıfa ait bir eşyayı temiz ve düzenli kullanarak   getirmesi gerektiği konusunda  sorumluluk bilinci kazandırılması amaçlanmıştır. Bu çalışma eğitim- öğretim yılı boyunca devam edecektir.

Devamı

EĞİTİM RÜZGARI ÇORUM'DAN HOLLANDA'YA ESTİ

Çorum İl Milli Eğitim Müdürlüğünün düzenlediği Erasmus Akreditasyon projesi kapsamında Okul Müdürümüz  Yasemin AYGÜN ARSLAN ve  okul öncesi öğretmenlerimizden Canan Havva GÜRSOY KAMBER Hollanda’ya gittiler. Orada okulöncesi eğitim kurumlarını ziyaret eden ve okulöncesinde özel eğitim öğrencileri ile ilgili kurs alan öğretmenlerimiz  geldiklerinde okulumuz öğretmenleriyle izlenimlerini paylaştılar.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ UZMAN DAVETİ

Proje kapsamında gerçekleştirdiğimiz uzman daveti etkinliğimizin  konuğu çocuk kitapları editörü ve çevirmen Dr. Özlem Çerezci oldu. Etkinlikte çocuklarımıza" Ela" ve “Evim” kitaplarını okuyan Dr. Özlem Çerezci, çocuklarımızın kitaplarla ilgili sorularını yanıtladı.

Devamı

AKRAN ZORBALIĞI KONULU ÖĞRENCİ ETKİNLİĞİ YAPILDI.

        2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı Çorum Milli Eğitim Müdürlüğü  Psikososyal Koruma, Önleme ve Krize Müdahale Ekibi toplantısında alınan karar gereğince, Rehberlik Servisi tarafından  Akran zorbalığı konusu ile ilgili 5 yaş grubu  öğrencilerine yönelik Sıfır Lokmacıklar Tekme Atmaz ve Mumi Özür Diliyor  adlı hikaye  ile grup rehberlik etkinliği 02-01-2024 ve 10-01-2024 tarihleri arasında  yapılmıştır. Sıfır Lokmacıklar Tekme Atmaz ve Mumi Özür Diliyor adlı hikaye ile sınıf içerisinde arkadaşlık ilişkilerinin nasıl olması gerektiği konusu üzerinde durularak, başkalarına zarar vermeden arkadaşlık ilişkisi kurmanın önemi konusunda farkındalık oluşturulmaya çalışılmıştır. Yapılan çalışmaya: Toplam 96 öğrenci katıldı. Akran Zorbalığı Konulu  Bilgilendirme  Etkinliğinde: ·       Sıfır Lokmacıklar Tekme Atmaz ve Mumi Özür Diliyor adlı hikâye okundu. ·       Sıfır Lokmacıklar Tekme Atmaz ve Mumi Özür Diliyor hikâyesinde kişiler arası ilişkilerde doğru ve yanlış davranışlar üzerinde duruldu. ·       Olumlu ve Olumsuz davranışlar anlatıldı. ·       Arkadaşlık İlişkilerinde Akran Baskısının ne olduğu ve bu gibi durumlarda Hayır demek gerektiği ·       Hayır Demenin zor olmadığı ·       Hayır Deme Şekilleri ·       İstemediğimiz durumlarda herkesin hayır demeye hakkı olduğu ·       Zorbalık nedir? ·       Zorbalıkla ilgili davranışlar. ·       Zorbalıkla karşılaşıldığında yapılması gerekenler üzerinde duruldu.  

Devamı

MESLEKİ İLGİ, YETENEK, DEĞER VE KİŞİSEL ÖZELLİK İLİŞKİSİ KONULU MESLEK TANITIMI ÖĞRENCİ ETKİNLİĞİ YAPILDI.

     Okulumuz yerel hedeflerinden Yetenekler, Mesleki İlgi ve Değerler hedefine yönelik Rehberlik Servisi tarafından  3 Yaş, 4 Yaş ve  5 Yaş grubu öğrencilerine Meslek Tanıtımı ile  ilgili   sınıflarda grup rehberlik etkinliği   19.12.2023 -27.12.2023 tarihleri arasında sınıflar düzeyinde yapıldı. Meslek Tanıtımı ile ilgili grup rehberlik etkinliği  üç farklı etkinlikle sınıflarda Rehber Öğretmen Tekmil ÖZDEMİR tarafından yapıldı. Yapılan etkinliğin ardından  Hayalimizde Meslek Konulu resim yapma etkinliği de yapılarak, öğrencilerin meslekler hakkında bilgi edinmeleri sağlandı.  Yapılan çalışmaya: Toplam 127 öğrenci katıldı. Meslek Tanıtımı ile ilgili Bilgilendirme  Etkinliğinde: ·        “Tren Çuf Çuf” ısınma etkinliği oynandı. Tren oyunumuzda hepiniz yerlerinize oturduğunuzda ben tek kaldım değil mi? Yani sizler benim vagonlarım oldunuz, siz olmadığınızda ben tek başıma tren olamam. Meslekler de böyledir. Bizler için hepsi çok önemlidir. Öğrencilere ”Her meslek bizim için çok önemlidir çocuklar. Örneğin Doktor olmazsa bizleri kim iyileştirir, aşçımız olmasa yemeklerimizi kim yapar? Temizlik işçisi olmazsa sokaklarımız çok kirli olur, öğretmen olmazsa bizi kim eğitir. Sizler de büyüyünce seçtiğiniz meslekleri yapacaksınız. Hadi biraz düşünün şu an büyümüş olsaydınız hangi mesleği yapıyor olacaktınız?” diyerek çocukların konu ile ilgili cevap vermesi sağlandı.     ·       Meslekler konulu okul öncesi için hazırlanan eğitici video izlendi.   ·       Çocuklarla teker teker hayalindeki meslek (büyüyünce ne olacaksın) konulu röportaj yapıldı. Meslekler ve meslek elemanlarının görevleri üzerinde konuşuldu. Çevrelerindeki meslekler hakkında sohbet edilerek meslek tanıtımı yapıldı.   ·       Anne ve babanın yaptığı meslekler hakkında görüşüldü. ·       Hayalimizdeki meslek konulu resim yapma etkinliği yapılarak yaptıkları resmi ailelerine anlatmaları ve onların meslekleri hakkında bilgi edinmeleri ile ilgili sorumluluk verildi. Evde sizler de anne babalarınıza bugün ne konuştuğumuzu anlatabilir, onlarla daha farklı meslekler ile ilgili konuşabilirsiniz. Hepinizi çok seviyorum. Çok özel ve çok değerlisiniz. Görüşmek üzere.” diyerek etkinlik sonlandırıldı.

Devamı

ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMA ETKİNLİĞİMİZ

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında eylem planımızın ilk aşaması olan etkileşimli kitap okuma aşaması tamamlandı.Çocuklarımızın dil becerilerini geliştirmek, kelime dağarcıklarını genişletmek ve onlara kitap sevgisi kazandırmak hedefi etkinliklerimizi yürütmeye devam ediyoruz.

Devamı

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Başladı

Millî Eğitim Bakanlığı tarafından sosyal ve kültürel etkinlikler yoluyla öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını ve kültür taşıyıcısı olan sözcüklerle buluşmalarını sağlamak amacıyla okul öncesinden liseye tüm eğitim kademelerinde uygulanmak üzere "Dilimizin Zenginlikleri Projesi’ başlatıldı. Çorum Merkez İpekli Bağlar Anaokulu olarak Dilimizin  Zenginlikleri Projesi ”ne biz de  katılım sağlıyoruz. Proje kapsamında eylem planımıza uygun gerçekleştireceğimiz farklı etkinliklerle çalışmalarımızı sürdüreceğiz.Öğretmenlerimizin öncülüğünde velilerimizin de katkılarıyla projemizin amacına ulaşacağına inanıyoruz.

Devamı

BİLİNÇLİ TEKNOLOJİ KULLANIMI ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ SINIFLARDA YAPILDI.

          Okulumuzda  2023-2024 Eğitim- Öğretim yılı özel hedef olarak belirlenen  Bilinçli Teknoloji Kullanımı hedefine yönelik, Rehberlik Servisi tarafından 3 Yaş, 4 yaş ve  5 Yaş grubu  öğrencilerine yönelik  Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Eğitim Programı kapsamında  Teknoloji Bağımlılığı ile ilgili Anaokuları için Hazırlanan  Yeşilcan ve Teknoloji adlı grup rehberlik etkinliği   07.11.2023 - 21.11.2023 tarihleri arasında sınıflar düzeyinde yapıldı. Bilinçli Teknoloji Kullanımı  ile ilgili grup rehberlik etkinliği  sınıflarda Rehber Öğretmen Tekmil ÖZDEMİR tarafından yapıldı. Yapılan etkinliğin ardından neleri artıralım? Neleri Azaltalım ve Hangisi Doğru Hangisi Yanlış konulu etkinliklerde yapılarak öğrenciler de bilinçli teknoloji kullanımı konusunda farkındalık oluşturulmaya çalışıldı.Yapılan çalışmaya : Toplam 130 öğrenci katıldı. Bilinçli Teknoloji Kullanımı ile ilgili Bilgilendirme  Etkinliğinde: ·       Ahmet’in Tableti adlı hikâye çocuklara okundu. Ardından hikâye hakkında sohbet edilerek bilinçli teknoloji kullanımı konusunda öğrencilerde farkındalık oluşturulmaya çalışıldı. Hikâye hakkında sorular sorularak cep tel, tablet, bilgisayar ve televizyon izlemenin sınırlı olması gerektiği, günlük bu yaş grubunun 1 saat kullanabilecekleri konusunda bilgi verildi. ·       Neleri artıralım? Neleri Azaltalım adlı etkinlik yapıldı. Kitap okuma, top oynama, dans etme, müzik dinleme, aile ve arkadaşlarla vakit geçirme, resim ve boyama yapma gibi davranışları artırmayı, televizyon izleme, tabletle oynama, cep telefonu ile zaman geçirmenin sınırlı olması gerektiği, ailemizin bize verdiği süre dolunca bırakmak gerektiği üzerinde duruldu. ·       Hangisi Doğru ? Hangisi Yanlış? Adlı etkinlik yapıldı. Tüm çocuklara söz hakkı verilerek doğru olan ve yanlış olan resim hakkında görüşleri alındı. Teknoloji Kullanımı konusunda daha bilinçli olmaları konusunda farkındalık oluşturuldu. 

Devamı

BİLİNÇLİ TEKNOLOJİ KULLANIMI VE SİBER ZORBALIK KONULU VELİ SEMİNERİ YAPILDI.

Rehberlik Servisi tarafından 3 Yaş 4 Yaş ve  5 Yaş grubu  öğrenci velilerine  yönelik BİLİNÇLİ TEKNOLOJİ KULLANIMI VE SİBER ZORBALIK KONULU   seminer 23.11.2023 tarihinde  konferans salonunda gerçekleştirildi.  Bilinçli Teknoloji kullanımı ve siber zorbalık konulu eğitim seminerine katılamayan velilerinde bilgilendirilmesi amacı ile veli bilgilendirme gruplarında konu ile ilgili bilgilendirici dokümanlar hazırlanarak paylaşımlarda bulunularak tüm  velilere ulaşılmıştır.     Seminer Konu Başlıkları Aşağıdaki  Şekildedir. ·       Teknoloji  Hayatımızda ·       Günümüz İnsanoğlu Ve İnternet Teknolojisi ·       Bağımlılık Nedir? ·       Okul Öncesi Dönemde Teknoloji Kullanımı Nasıl Olmalı. ·       Eğitim Ailede Başlar. ·       Teknoloji Kullanımında Kural Ve Sınır Koymak. ·       Teknoloji Bağımlılığı ·       Bilinçli Teknoloji Kullanımı ·       Bağımlılık Hakkında Bilinçli Anne Ve Babalar ·       Teknoloji Kullanımı İçin Tavsiyeler ·       Çocukların Ekranla İlişkisi Nasıl Olmalıdır? ·       Çocuklar İnternetle Ne Zaman Tanışmalıdır? ·       Çocuklara Ne Zaman Telefon Alınmalıdır? ·       Çocuklar Ne Zaman Sosyal Medya Hesabı Açmalıdır? ·       Sosyal Ağlar Kullanılırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar ·       Bilinçli Ve Güvenli Teknoloji Kullanımı ·       Zorbalık ve Siber Zorbalık Tanımı. ·       Siber Zorbalık Ve Baş Etme Yolları ·       Güvenli Kullanım İpuçları. ·       Dijital Dünyada Kişisel Bilgiler Paylaşılmamalı. ·       Güvenli Teknoloji Kullanımını Öğrenin Öğretin.

Devamı

OKULA VE ÇEVREYE UYUM ÇALIŞMALARI ÖĞRENCİ ETKİNLİĞİ YAPILDI.

Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından  Genel  Hedef olarak belirlenen Psikolojik  Sağlamlık konusunda,  Okula ve çevreye uyum sağlamaları ve bu zorlu süreci rahat atlatabilmelerine yönelik Rehberlik Servisi tarafından  Okula Başlamaya Yönelik Duygularını İfade Etme kazanımına ve  Öğrencilerle tanışma amacına yönelik 3 yaş, 4 yaş ve  5 Yaş grubu  öğrencilerine yönelik  Adım Adım Duygularım adlı grup rehberlik etkinliği 26.09.2023 -03.10.2023 tarihleri arasında sınıflar düzeyinde yapıldı. Öğrencilerle tanışma, Rehberlik Servisini tanıtma ve okula uyum sürecine katkı sağlamaya yönelik  yapılan Adım Adım Duygularım adlı grup rehberlik etkinliği Rehber Öğretmen Tekmil ÖZDEMİR tarafından  sınıflarda yapıldı.  Yapılan etkinliğin ardından şimdi okullu olduk şarkısı öğrencilerle birlikte söylenerek okula dair pozitif duygular edinmeleri sağlanmıştır. Yapılan çalışmaya: Toplam 151 öğrenci katıldı. Okula ve Çevreye Uyum Konulu Bilgilendirme  Etkinliğinde: ·       Tanışma Etkinliği ·       El Kuklası ile sınıfa girilerek çocukların dikkati çekildi. Önce Kuklanın kendini tanıtması sağlanarak okula başlama konusunda neler hissettiği yönünde duygusunu anlatması konusunda konuşturuldu.  Tüm öğrencilerin okula başlamaya ilişkin duygularını ifade etmeleri istendi. Tüm duygulara kabul edici tepkiler verildi. ·       Okula başlamadan önce endişelenmek, korkmak, tedirgin olmak ne kadar doğalsa, sınıfa geldikten ve okulumuzu öğretmenimizi tanıdıktan sonra kendimizi daha mutlu, huzurlu ve güvende hissetmemiz de o kadar doğal. Önemli olanın hissettiğimiz tüm duyguları paylaşabilmek. Benimle Rehber Öğretmeni ve öğretmeninizle istediğiniz zaman hissettiğiniz tüm duyguları paylaşabilirsiniz. ·       Öğrencilerle bu güne kadar okulda neler yaptıkları ile ilgili sohbet edildi. ·       Yapılan etkinliğin ardından şimdi okullu olduk şarkısı öğrencilerle birlikte söylenerek okula dair pozitif duygular edinmeleri sağlanmıştır.

Devamı

eTWİNNİNG PROJEMİZ, "CONVERTER (BBBB)" ÇALIŞMALARINA BAŞLAMIŞTIR. Okulumuzun da üyesi olduğu eTwinning projesi "Converter (BBBB)", Ulusal Destek Servisi tarafından onaylanarak faaliyetlerine başlamıştır.

Okulumuz Müdür Yardımcısı Zeynep YÜCE ÇAVDAR  tarafından katılım sağlanan "Converter (BBBB)" isimli eTwinning projesi okulumuzda yürütülmeye başlanmıştır. Projemiz ile kullanılmayan nesneleri başka materyallerle buluşturarak, kullanılabilecek yeni ürünler oluşturup geri dönüşümü canlandırmayı amaçlıyoruz. Okul-Aile işbirliğini de sağlayarak çocuklarda, çevreye karşı duyarlı olma, geri dönüşümü kavrama, hayal gücünü geliştirme, yaparak-yaşayarak öğrenme gibi becerilerin gelişmesini hedefliyoruz. Projemiz nisan ayında değerlendirme çalışmalarıyla sona erecektir. HEDEFLERÇevreyi korumak ve çevreye duyarlılık geliştirmeDuyarlı tüketici olma alışkanlığı kazandırmakGeri dönüşümü canlandırmakHayal gücünü geliştirmekYaparak-yaşayarak öğrenmek Okul-Aile işbirliğini sağlamak BEKLENEN SONUÇLAR Farklı bakış açıları kazanılırTasarruf bilincine sahip olunur.Geri dönüşüm ve Sıfır atık çalışmaları ile doğal çevreye katkıda bulunulur.Yapılacak faaliyetlerle işbirliği içinde çalışma alışkanlığı kazanılır.Hayal gücünün geliştirilmesiyle orjinal ürünler ortaya çıkarılır.   PROJE  ETİK DAVRANIŞ KURALLARI  Hukuk kurallarına, kanunlara ve mevzuata uyum esastır. Kişiler arasında eşit yaklaşım gözetilir ve tarafsızlık ilkesine uyulur. Kamu yararı ve doğrultusunda hareket edilir. Saydamlık temel ilkedir. Proje süreçlerine uygunluk ve tutarlılık esastır. Değişime ve yeniliğe açıklık desteklenir Eğitim kalitesinin sürekli yükseltilmesi hedeflenir. Karşılıklı nezaket ve saygı esastır. "Ben" odaklı değil "Biz" odaklı düşünmeye değer verilir. Hizmet içi eğitime ve kişisel gelişime önem verilir. Katılımcılık önemsenir, ekip çalışması desteklenir. Proje süresince uyumluluk ve paylaşıma değer verilir. Proje atmosferinin ve şartlarının kalitesi önemsenir. Standartlar ve uygulamalar açıkça ifade edilir. Motivasyon artırıcı çalışmalar önemsenir. Süreklilik arz etmemek ve kasıtlı olmamak şartı ile ortakların yanlışlıklarını ve eksikliklerini düzeltmeleri konusunda yapıcı yaklaşım gösterilir. Proje tüm unsurlar arasında güven esastır. Tüm katılımcılar çözüm odaklı davranışlar sergiler. Proje katılımcılar tüm eğitim paydaşları ile iyi ilişkiler kurar. Proje tüm katılımcılara, önce insan olarak değer verilir. Yönetimde hakkaniyet ilkesi gözetilir. Tarafsızlık ve adil yaklaşım esastır. Projenin karar ve kuralları açık, anlaşılır ve sadedir. Etik ve Davranış Kurallarına uymayı, uyulmaması halinde yaptırımların olabileceğini; tüm katılımcılar taahhüt eder.  

Devamı

Okulumuz Öğretmenleri "Özgül Öğrenme Güçlüğü Eğitimi" aldı.

"Okul Öncesinde Öğrenme Güçlüğü Eğitimi Projesi Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı tarafından desteklenmeye uygun bulunmuştur. Proje Kapsamında; 28-31 Mayıs 2019 tarihleri arasında, ilimizde görev yapan 30 okul öncesi öğretmenimize ve idarecilerimize Uzman Psikolog Pınar GÜMÜŞSARI tarafından "Özgül Öğrenme Güçlüğü"  eğitim verildi.

Devamı